Information om klagomål

Information om klagomål
Image

Hur framför jag ett klagomål?

Din åsikt är viktig

FCG Fonder strävar att alltid arbeta med förbättringar av våra produkter och tjänster. En viktig del i det arbetet är att ta missnöjda kunders klagomål på allvar, dels för att kunna garantera kundernas möjligheter att få sina intressen tillgodosedda och dels för att kunna upprätthålla allmänhetens förtroende för FCG Fonder.

Reklamera först

Är du missnöjd med FCG Fonder skötsel av ett givet uppdrag reklamerar du i första hand hos FCG Fondadministration. Du når FCG Fondadministration genom att e-posta  fondadmin@Fcgfonder.se .

Om du fortfarande inte är nöjd

Om du efter att du reklamerat hos FCG Fondadministration fortfarande är missnöjd har du möjlighet att föra ärendet vidare till klagomålsansvarig hos FCG Fonder. Ärendet ska framställas skriftligen via brev eller e-post. I klagomålet ska du utförligt beskriva vad du är missnöjd med samt vad som har hänt. Bifoga eventuella underlag som du har. Ange även vad du kräver för rättelse eller ersättning.

Klagomålet skickas enligt något av nedanstående:

Brev adresserat till:

FCG Fonder
Att: Klagomålsansvarig
Östermalmstorg 1
114 42 Stockholm

Skicka ett e-post till: Mats.tornell@fcgfonder.se. I ämnesraden anger du “Till Klagomålsansvarig”.

FCG Fonders målsättning är att besvara klagomål så skyndsamt som möjligt. Klagomål besvaras normalt inom 14 dagar från det att ärendet har inkommit till Klagomålsansvarig hos FCG Fonder. Om utredningen av ett klagomål kräver längre handläggningstid kommer du att få information om detta.

Oberoende vägledning och hjälp utanför FCG Fonder

Du har möjlighet att få kostnadsfri rådgivning av Konsumenternas Bank- och Finansbyrå. Se www.konsumenternas.se. Du kan även vända dig till konsumentvägledaren i din kommun. Om du inte vinner framgång med ditt ärende hos funktionen Klagomålsansvarig hos FCG Fonder har du möjlighet att föra ärendet vidare till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN), eller till allmän domstol. Se www.arn.se för information om Allmänna Reklamationsnämnden. Du har även möjlighet att lämna en anmälan till ARN genom EU:s online-plattform för tvistlösning.

Want to know more?

Why FCG Funds?

Competence and innovative

Image

• Our ability to solve customer problems, regardless of complexity, and insight into their business creates a unique possibility.

• We have deep skills in all areas to set up and run fund business.

FCG Group

Image

• The availability of our sister company, the Nordic region's leading consultancy in the financial sector, gives us access to skills and resources. We can thus help our customers to run their projects in land on time.

Complete solutions

Image

• We provide a comprehensive solution for our customers and can help them with all the elements required to run financial activities. For example outsourcing, authorities, governance, processes, as well as risk, portfolio management, marketing & distribution and compliance.

License for all
fund types

Image

• We have license permit for both securities-based and alternative funds.

• We can thus offer a wide range of funds that our customers need.

Local presence and operations

Image

• We are local and based in Stockholm, Malmö and in Oslo. We believe that being local is key to be close to our customers.

• The FCG-Group has also offices in Copenhagen, Helsinki and in Frankfurt.